Monday, November 20, 2006



Kreativni dub centar, Jozzef & The Children, ElektrolastA

Akademija, 18. novembaR


Ono što mi se sviđa kod žurki koje oblikuje/osmišljava Kreativni dub centar je da nikad ne znate šta vas čeka. Druga jako bitna stvar je da je ove subote nastavljen dobar običaj održavanja prvih javnih nastupa bendova u društvu KDC-a. U Malom klubu su 7.10. prvi put nastupili Dub Linerz-i, a ove subote je to bio slučaj sa dvojcem Jozzef & The Children. Dan pred nastup, jedan od Jozzef-a je morao da otkaže svoje učešće, pa je Jozzef Miško odlučio da u pomoć pozove ljude iz benda Elektrolasta. Pozivu su se vrlo rado odazvali pevač/gitarista (ovog puta bez gitare) i basista. Tako je došlo do toga da, ustvari, odslušamo dva koncerta, Jozzef & The Children i Elektrolastu, i da svirka traje puna dva sata!

Ali da krenem redom... Jelena (KDC) započela je svoj izbor grupom Chalawa i snimcima iz 1978. godine. U pitanju je izvanredan album koji nosi naziv "Exodus Dub" i, kao što samo ime kaže, predstavlja dub-verziju kompletnog Marlijevog Exodus-a. Zanimljivost je da nisu korišćenje Marlijeve matrice, već su sve pesme ponovo odsvirane, pa onda "ferfonglovane" (da upotrebim izraz koji koriste iskusni ton-majstori). Kako se bližio koncert, temperatura miksa je sve više rasla: nakon Chalawa-e usledili su Sism-X, Zenzile, Bad Brains, Kaly Live Dub, Wangtone, Lab, Boozoo Bajou... Jedan od vrhunaca ovog seta bio je Vuletov (aka Vyle) remiks Digital Mystikz-a propisno začinjen frulom Bore Dugića i lekcijama srpskog jezika za strance. Među prisutnima je odmah došlo do diskusije o rečenici koja se čula u jednoj od lekcija, a koja glasi: "Niko ništa ne radi". Ovaj remiks otvorio je prostor u našim mozgovima za žestoke stvari koje su usledile u miksu, za provokativne mešavine dub-a, hip-hopa, hc-a i drum & bass-a...

Oko ponoći klub je već bio propisno popunjen, sa tendencijom daljeg rasta brojnosti populacije. Vijetnamke, veštačko krzno, dredovi, mongolke, duge kose, kratke kose, sakoi... UNITED! Doktor Miško Jozzef kreće da izvodi electro-breakbeat vratolomije koje svojim rastom povremeno dodiruju prostore trance-a, a zatim se pretvaraju u apstraktne forme 'a la Kraftwerk'. Na binu stupa i gospođica MC, koja zajedno sa doktorom Miškom (koji se u međuvremenu pretvorio u gospodina Jozzefa) pravi jedan produženi soul break. Možda je to bila slaba tačka koncerta: kao da se tu malo izgubio sadržaj, a ostala jedna malo komercijalnija forma. Nije bilo potrebe za tim, po mom skromnom mišljenju. Nema potrebe da se muzika Jozzefa razblažuje, nema potrebe da se žestina pretvara u vino. Ipak, MC ostavlja utisak svojim glasom, pojavom, igrom i minimalističkim zahvatima na sintisajzeru. Jozzef, prvi put na sceni u tom obliku, ostavlja utisak zrelog, veštog i nepredvidivog autora.

Mali klub je naizmenično potpuno mračan, poluosvetljen i urnisan stroboskopom. Gospodinu Jozzefu priključuju se elektrolastavice, sviraju se njihove stvari. Stihovi/parole deluju vrlo upečetljivo, poziv su na bunt, otpor, žestoka kritika civilizacije koja posrće - to je electro-punk Elektrolaste. U mozak se urezuju "Izbačen si iz kuće Velikog Brata!" i "Najjača je snaga, snaga rituala!". Muzika se polako smiruje nakon maksimuma koji daje od sebe izvanredan pevač/MC Elektrolaste. Žestoki, tvrdi udarci ustupaju mesto mutiranom dub-u, koji se skuplja i širi, kamuflira u breakbeat, probijajući koridor za Jeleninu tešku artiljeriju...

Akcenat se sa drum-a premešta na bass - ka nama se valja dub benda Dubweiser i njihov francuski koji ne zvuči nimalo romantično i lepršavo, već oštro, tvrdo i preteće. Njihova mešavina dub-a i hip-hop-a uvodi nas u bizaran san grupe Brain Damage u kome nas jedna hiperaktivna Japanka dovodi do ivice ludila, od kog nas brane EZ3kiel veličanstvenim gitarskim rifovima u kompoziciji "Only 1 Nation". Da li žele da kažu da jedna nacija hoće da zauzme ceo svet ili da moramo da se izborimo za svet bez podela? Nadalje, odgovore daju i pitanja postavljaju Kaly Live Dub, Hight Tone, Lobe Radiant Dub System, Lab, Vibronics i ostala francuska bratija, potpomognuta saveznicima iz Japana (Dry & Heavy), Novog Zelanda (Salmonella Dub), Sjedinjenih Država (Dub Trio), Hrvatske (Radikal Dub Kolektiv), Velike Britanije (Alpha & Omega). Nažalost, predstavnici Srbije nisu uspeli da budu šlag na torti zahvaljujući ljubaznom osoblju Akademije u obliku gitariste grupe Bjesovi. Kako da odbijete Gagija kada vam se onako dobroćudno (a ipak pomalo nervozno) nasmeši...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home