Wednesday, December 20, 2006



Kreativni dub centar meets MC Sedam meets Martinees selectA

Akademija, 16. decembaR


Ponovo rođeni u znaku Sunca, sa crvenim Mesecom u sedmoj kući



Magla, smog, sivilo... Sav sam gletav, nedopečen, teško mi je i da ležim. Odlučujem da pobedim slabost tako što ću na Akademiju da krenem zaobilaznim putem. Dugo se vozim tramvajem kroz blokove, predugo, a onda se ukrcavam u autobus koji me katapultira na jedno od beogradskih brda gde magla isijava bolesnu nijansu narandžaste boje. Sklanjam se u jednu od kuća u nizu, gde me dočekuje prijatelj-brat sa svojim izborom psihodelične muzike. Zveckaju čašice na staklenom stolu, pričamo polako i pijemo brzo. Sve sam veseliji, mozak počinje da radi, pokreti su slobodniji, ozbiljne teme ustupaju mesto humoru. Prepričavamo neke neverovatne doživljaje, smejemo se sami sebi. Dolaze Bobi i Dudu, gledamo u telefon: Ko će da zove taksi? U kolima je veselo, tema su muško-ženski odnosi. Očekujem da se i taksista uključi, međutim on samo želi da što pre preveze robu na odredište. OK, odgovara mi...

Radujem se trenutku u kome ću da probijem i poslednju mentalnu barijeru. Taj trenutak dolazi neočekivano brzo, tek što sam zakoračio u Mali klub - čujem Radikal Dub Kolektiv i pesmu "Inercija"! Martinees selecta treperi za miksetom, nema u njegovom izboru inercije, poigrava se sa različitim ritmovima, neprimetno nas pomera malo levo, pa malo desno, pa onda zabode u centar. Neki stoje mirno u centru, a većina se njiše levo-desno. Počinju da rade i nogice, rukama održavam ravnotežu, vrat mi je kao od kaučuka, a glava uvek na licu mesta. Abyssininas - pojavljuju se ljudi koje prvi put vidim, ali su mi kao braća. Radikal Dub Kolektiv - basista Jashez priča mi o Indiji. Lee Perry - jednom mnogo simpatičnom čoveku hvalim njegovu devojku koju i ne poznajem. Dezarie - stižu prijatelji koji mi donose poklon... Toplina se širi, vidim da ljudi uživaju, Martinees održava optimalnu temperaturu...

Na bini je Jelena sa svojim maramama i dve mikro-pletenice i MC Seven koji je, posebno za ovu priliku, ime promenio u Sedam, sa kapuljačom preko glave, blago pognut, sa licem u senci. Počinje nova faza, sa sunca se pomeramo u senku, Jelena manipuliše matricama, a Sedam oslobađa glas koji kao da stiže sa Jamajke, iz ranih sedamdesetih, kada je U-Roy uspostavio novi žanr u reggae muzici - toasting. Sedam, jedan od najboljih glasova u domaćem hip-hopu, koji se oprobao i u roots-u i dancehall-u sarađujući sa Sky Wikluh-om, hrabro je izašao na scenu sa svojom verzijom toasting-a, suočen sa nepoznatom publikom kojoj, verovatno, toasting nije najomiljenija forma reggae-a. Unoseći hip-hop stav u ovu vrstu muzike, uz obilnu upotrebu eha, Sedam probija granice žanra i iskreno nam pokazuje jedno od svojih lica. Njegov iskaz me podjednako oduševljava i tera na razmišljanje. Pogled mi skreće sa njega na ljude oko mene, pa na šank na kome me čeka osveženje, pa na moje dlanove koji pljeskaju, a zatim na Jelenu koja izgleda kao Vulkanka...

Sasvim neprimetno, Vulkanka na komandnom mostu aktivira teleport. Materijalizujemo se na planeti u sektoru KDC, nedovoljno istraženoj oblasti daleke galaksije. Polen nepoznate flore izaziva promene u metabolizmu prisutnih, a MC Sedam počinje da se navikava na gravitaciju slabiju od zemaljske. Počinje avantura! Ne znamo gde smo, ni šta nas čeka, ali osećamo da prvo, pre nego što potražimo izvore vode i jestive plodove, moramo da sprovedemo ritual koji se na Zemlji zove - ŽUR-KA. Sedam ponovo hrabro prihvata izazov, uzima mikrofon, i počinje da improvizuje na muziku koju isporučuje Jelena: Kanka, Improvisators Dub, Alpha & Omega, Zenzile... Toasting inna french dub style! Prvi put čujemo tako nešto! Dva Sunca zalaze, MC Sedam se povlači u senku, Mesec je crven, ŽUR-KA je dovoljna, nismo gladni, nismo žedni, prostor se zakrivljuje, pratimo crvenu svetlost koju usisava crna rupa... Upadamo u nju, ubrzanje je sve veće, odnekud se stvara Somalijac, pa grupa Holanđana, Jashez hoće i brže od svetlosti, gledam nasmejana lica, u transu sam, drma me neuro-dub, neuro-drum, neuro-dancehall... Gde nas to vodi DJ? Hahahaha... super... pa mi smo na Zemlji... među prijateljima!


1 Comments:

At 22/12/06 06:51, Anonymous Anonymous said...

Dobra je pritchica.
Cosmic - neuronic.
Kao sto su imena:
Pejtchitj
Peyote
ili Ulan Bator.

The experience was antitoxic.

 

Post a Comment

<< Home